Een goede website is naar buiten gericht: op de site van jouw organisatie of bedrijf moet je klanten, gebruikers of bezoekers verder helpen. Verder waarbij? Bij het vinden van een antwoord op hun vraag of een oplossing voor hun probleem. Aanbieden van online content die geformuleerd en gestructureerd is als antwoord of oplossing is dus een no-brainer.
Het optimaliseren van webpagina’s voor vindbaarheid via Google is een vaardigheid die iedere contentmanager of online marketeer moet bezitten. 2meter1 ondersteunt je daarbij. Hugo Louter heeft 15 jaar ervaring met zoekmachineoptimalisatie. Hij werkte 10 jaar aan de bureaukant als tekstschrijver, webredacteur, contentstrateeg en trainer. Die ervaring maakt hem een goede gesprekspartner voor contentteams, marketeers, ontwerpers en ontwikkelaars.
Wat kan 2meter1 voor jou doen?
-
- Een analyse maken van de thema’s en zoekwoorden waarmee je website gevonden wordt – en de thema’s en zoekwoorden waarmee je website nog niet gevonden wordt. Een zoekresultaat op de vierde pagina van Google? Dat kan meestal beter!
-
- Een contentplan op basis van een SEO-analyse. Waar liggen de grootste kansen voor nieuwe webpagina’s? Welke pagina’s kunnen wel een upgrade gebruiken?
-
- Een dashboard waarin je de prestaties van een website in Google van week tot week kunt bijhouden. Of van dag tot dag, als je er de tijd voor hebt. Mèt advies om dit actionable te gebruiken.
-
- Advies voor technische optimalisatie van de website. Een pagina moet niet alleen voor menselijke lezers, maar ook voor searchbots toegankelijk zijn.
-
- Training van je team in het schrijven van zoekmachinevriendelijke teksten en het optimaliseren van webpagina’s.
SEO-case: Digitale Bibliotheek der Nederlandse letteren