Een goede website is naar buiten gericht: op de site van jouw organisatie of bedrijf moet je klanten, gebruikers of bezoekers verder helpen. Verder waarbij? Bij het vinden van een antwoord op hun vraag of een oplossing voor hun probleem.
Bij mijn SEO-diensten staat het maken en structureren van online content centraal: teksten geformuleerd en gestructureerd is als antwoord of oplossing.
Het optimaliseren van webpagina’s voor vindbaarheid via Google is een vaardigheid die iedere contentmanager of online marketeer moet bezitten. 2meter1 ondersteunt je daarbij. Hugo Louter heeft 15 jaar ervaring met zoekmachineoptimalisatie. Hij werkte 10 jaar aan de bureaukant als tekstschrijver, webredacteur, contentstrateeg en trainer. Die ervaring maakt hem een goede gesprekspartner voor contentteams, marketeers, ontwerpers en ontwikkelaars.
Wat kan 2meter1 voor jou doen?
SEO-diensten staan of vallen met een goede werkwijze. Hier en daar een beetje optimaliseren: dat werkt niet. Dit is hoe ik werk:
-
- Een analyse maken van de thema’s en zoekwoorden waarmee je website gevonden wordt – en de thema’s en zoekwoorden waarmee je website nog niet gevonden wordt. Een zoekresultaat op de vierde pagina van Google? Dat kan meestal beter!
-
- Een contentplan op basis van een SEO-analyse. Waar liggen de grootste kansen voor nieuwe webpagina’s? Welke pagina’s kunnen wel een upgrade gebruiken?
-
- Een dashboard waarin je de prestaties van een website in Google van week tot week kunt bijhouden. Of van dag tot dag, als je er de tijd voor hebt. Mèt advies om dit actionable te gebruiken.
-
- Advies voor technische optimalisatie van de website. Een pagina moet niet alleen voor menselijke lezers, maar ook voor searchbots toegankelijk zijn.
-
- Training van je team in het schrijven van zoekmachinevriendelijke teksten en het optimaliseren van webpagina’s.
SEO-case: DBNL
Lees de blogpost over mijn SEO-diensten bij de Digitale Bibliotheek der Nederlandse Letteren (DBNL). Met 7 miljoen bezoeken in 2023 is deze online bibliotheek het grootste én snelst groeiende online onderdeel van de Koninklijke Bibliotheek. In 2021 zag het er nog niet zo rooskleurig uit: het aantal bezoekers via Google daalde tegen alle trends in. Samen met het team van specialisten van DBNL zorgde ik dat deze ontwikkeling gekeerd werd en DBNL de lijn naar boven weer wist te vinden.
Lees de blogpost