Data dashboards

Wie samenwerkt met een bureau voor SEO, SEA of online marketing, kent ze wel: de maandelijkse pdf’jes vol met cijfers die rechtstreeks uit een applicatie zijn geëxporteerd. Logootje erbij en hup naar de klant. Voor sommige internetbureaus is dit de manier om hun belofte van een maandelijks overzicht van jouw webstatistieken in te lossen.

Dat slaat natuurlijk nergens op. Up your game, bureaus!

Less is more

Less is more, dat geldt ook voor analytics. Het uitstorten van enorme hoeveelheden cijfers ziet er aardig uit, het is pas echt stoer om met een beperkte hoeveelheid cijfers uit verschillende bronnen antwoord te geven op de aannames van je klant:

  • welke pagina’s van een site zijn het beste vindbaar en waar liggen kansen op het gebied van SEO?
  • wat geven we uit aan welke SEA-campagnes en wat levert dat op?
  • wat is de herkomst van formulierinvullers of bestellers op de website?
  • klopt het wat je veronderstelt over het effect van meer posten op social media?
  • welke video’s op YouTube zijn de echte abonneerkanonnen?

Waarom je moet stoppen met pdf’jes rondsturen

Waarom kun je beter overstappen naar Data Studio?

  1. Een dashboard in Data Studio geeft een sterke visuele indruk van de stand van zaken;
  2. Een dashboard in Data Studio combineert moeiteloos twee of meer databronnen;
  3. Eén keer instellen, nooit meer naar kijken: een dashboard in Data Studio verstuurt automatisch een maand- of weekupdate aan de mensen die jij selecteert.

Verder praten? Neem contact op.