Portfolio

Wat deed 2meter1? Wat eigenlijk niet? Als allrounder vraagt Hugo zich regelmatig af of hij op te veel verschillende paarden heeft gewed in zijn loopbaan. Vooruit, er is een grootste gemene deler: online marketing en communicatie. Maar daarbinnen is de variëteit groot. Logisch misschien met een periode van bijna 10 jaar bij bureaus.  Maar het kenmerkt Hugo dat hij altijd wel ergens een nieuwe horizon ontdekt om naartoe te werken:

  • Van webredactie naar contentstrategie.
  • Van zoekmachineoptimalisatie naar SEO-trainingen.
  • Van eindredactie naar het coördineren van complete contentmigratietrajecten.
  • Van contentaudits naar data dashboards in Google Search Console.
  • Van data dashboards naar het inrichten van GA4, met custom events en al.

Wil je een cv? Hier is een bloemlezing van een aantal van mijn projecten

  • 2012: Contentmanager, Delta Lloyd – in deze campagnegerichte organisatie bestond de functie ‘webredactie’ nog niet. De afstemming tussen marketeers en functioneel beheerders hield veel te wensen over. Ik heb contentsjablonen ontwikkeld en processen ingericht. 
  • 2013: Contentspecialist, Telfort – in 2013 had Telfort (evenmin als moederbedrijf KPN) een contentmanagementsysteem. Contentwijzigingen moesten hard worden geprogrammeerd en worden opgeleverd in releases van de webbouwer. Met een klein team heb ik voor het servicegedeelte van de website van Telfort een sitestructuur (inclusief URL-structuur en een basale taxonomie) ontwikkeld en de website stap voor stap opgebouwd in het CMS GX. Scrumproject in samenwerking met Incentro.
  • 2014: Content consultant, Deloitte – in 2014 was een website zonder topnavigatie tamelijk vernieuwend. Ik heb van nabij meegemaakt welke eisen dat aan iedere te publiceren pagina stelt. Metadata speelden bij dit project een grote rol. Naast een voorgegeven categorisering in grote lijnen hebben we de taxonomie bottom-up zelf vormgegeven. 
  • 2014: Contentstrateeg, FNV – reeks sessies + plan als eerste aanzet voor de website van de gefuseerde Nieuwe Vakbeweging. Persona’s, toptakenonderzoek.
  • 2015: Contentstrateeg, Nibud – lid projectteam nieuwe website: contentanalyse, contentstrategie, advies over implementatie, contentformule. 
  • 2015: Team lead, webredactie Mercedes-Benz – manager van een driekoppig team dat het volledige online contentbeheer voor Mercedes-Benz Nederland verzorgt. Betrokken vanaf de request for proposal t/m de daadwerkelijke start van de werkzaamheden.  
  • 2016: SEO-adviseur, Telfort – analyse van SEO-kansen en optimalisatie van wifi-gerelateerde pagina’s met het oog op callreductie. 
  • 2016: SEO-adviseur, Nederlandse Transplantatiestichting – analyse van de prestaties van de NTS-website en stapsgewijze optimalisatie.
  • 2017: Analist, Dremel (Bosch Power Tools) – deze maker van apparaten en attributen voor hobbyisten wilde een totaaloverzicht van alle digitale assets met het oog op herbruikbaarheid. In nauwe samenwerking met een taxonoom heb ik tienduizenden items zichtbaar gemaakt en gecategoriseerd en filterbaar gemaakt op leeftijd, resolutie, format en mediatype. 
  • 2018: Projectleider contentmigratie, Diakonessenhuis Utrecht – inventariseren van de bestaande content van dit ziekenhuis, schrijven en uitvoeren van een plan voor het herschrijven, overzetten en toegankelijk maken van de website. 
  • 2019: Projectleider content, Protestantse Theologische Universiteit (PThU) – analyseren van de klantreis van potentiële studenten voor deze onderwijsinstelling en herinrichten van de website met landingspagina’s per opleiding. Inrichten website governance. 
  • Vanaf 2020: Inrichten social media analyse voor de Koninklijke Landmacht. Maandelijkse rapportage resultaten YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter/X.
  • 2021: Interim channelmarketeer, ZOA.
  • 2021-2022: SEO-specialist, Literatuurgeschiedenis.org
  • 2021-2022: SEO en content governance, Nederlands Veteraneninstituut (NLVi).
  • 2022: SEO-specialist, Digitale Bibliotheek der Nederlandse Letteren (DBNL)
  • 2022-2023: Interim webanalist en SEO-specialist, Flink (hét internetbureau uit Den Haag).
  • Vanaf 2023: SEO-specialist, Arbeidsmarktfonds FCB
  • Vanaf 2023: SEO-specialist, Amsta